Zwart/witte game Sadness voor Revolution aangekondigd

koei
Sadness neemt je mee naar de grensen van de verbeelding en dan vooral naar de angsten die zich hier bevinden. De game is geen actie-game met veel geweld, bloed en dode mensen, maar zal een bepaalde sfeer oproepen waarbij bijvoorbeeld schizofrenie een rol speelt. Heel belangrijk voor deze game is de aparte manier van besturing met behulp van de Revolution controller. Denk hierbij aan het wegjagen van ratten met een fakkel, het gooien van een touw als je over een muur wilt klimmen en het doorsnijden van de keel van een vijand met een stukje glas. Het mag duidelijk zijn dat deze game niet voor kinderen bedoeld is.

De Poolse developer van de game, NIBRIS, heeft bekend gemaakt dat de game een unieke grafische stijl zal hebben. Sadness zal compleet in zwart wit gespeeld worden.

"NIBRIS decided to follow Nintendo's path, which definitely fights the stagnation which has occured in video games, and creates new trends. With this move, we want to create a unique environment, which is only available in Sadness," aldus Łukasz Oskard van NIBRIS. "But NIBRIS is not following the trend created though Sin City, but rather a game which is set pre-World War."

Het spel zal in 2007 exclusief voor de Revolution gaan verschijnen. Om je alvast een idee van de game te geven zijn er een aantal artworks van het spel verschenen die je hieronder kunt bekijken.