Sparta - Ancient Wars screenshots en info

Steven (Steeven)
De ontwikkelaar van Sparta - Ancient Wars heeft drie nieuwe screenshots en wat informatie vrijgegeven over de game. Sparta zal de eerste in een reeks Ancient Wars worden. Het hoofddoel van de ontwikkelaar is om de gamereeks zo historisch correct mogelijk te maken; verwacht dus geen mythische wezens en Griekse goden.

Veel mensen zullen vast weleens van Sparta gehoord hebben. De vergane stad is onder meer bekend geworden door haar uitstekende soldaten, de beste uit die tijd. Of van Troje, Thermopylae en andere grote veldslagen.
De ontwikkelaar laat de game vooral draaien om die veldslagen, met name de Perzische Oorlogen spelen een grote rol. In meer dan dertig missies en drie verschillende campaigns wil de ontwikkelaar je mee terug nemen naar de Oudheid.

Om het spel goed tot haar recht te laten komen heeft de ontwikkelaar een eigen physics engine gebouwd. Dat betekent dat alle eenheden, gebouwen en de omgeving realistisch op elkaar zullen reageren. Zware cavalerie en olifanten schoppen soldaten door de lucht, bomen worden zwaar beschadigd door de afgeschoten stenen van catapulten, arbeiders die worden geraakt door projectielen vallen om de grond of sterven zelfs door de impact. Soldaten zullen duidelijke wonden tonen en dode soldaten blijven het gehele spel op de grond liggen. Ook zullen de blaadjes van de bomen door de wind door het scherm vliegen en water klotst op de stenen in de zee.

Sparta - Ancient Wars zal pas in 2006 op de PC uitkomen. Hieronder kun je enkele features van de game doorlezen en nieuwe screenshots bekijken:

"[...]
- Real time strategy game, orientated on historic timeline
- Revolutionary „Ancient Wars" 3D Engine providing many innovative features
- Three campaigns with different nations
- Special multi player maps
- More than 30 stunning missions
- Awesome directed battles without a limitation of unit numbers
- Fighting at sea and on land
- Self developed physics engine
- Cut scenes & sequences with in-game graphics
- Transportation systems receive battle points by upgrading with combat units
- Realistic injuries and remaining bodies.
[...]"