PSP's met dode pixels niet vervangen door Sony?

Jeroen (washandje)
Sinds de launch van Sony's draagbare spelsysteem in de Verenigde Staten zijn er klachten binnengekomen over dode pixels. Dit varieert van enkele pixels tot complete rijen en kolommen. Het probleem komt niet geheel onverwacht, aangezien het ook veel voorkomt bij andere apparaten met LCD-schermen, maar nu lijkt Sony de eigenlijk defecte PSP's niet te willen vervangen. Op een forum is een e-mail van een online gameswinkel, Videogames Plus, verschenen waarin staat dat Sony dode pixels niet ziet als een defect waar het bedrijf verantwoordelijk voor is. Sony vindt dat de winkelier de PSP gewoon moet inruilen, maar door het tekort aan PSP's kan het lang duren voordat er daadwerkelijk een vervangend exemplaar is.
Een quote uit de mail:
"[...]
DEAD PIXEL WARRANTY AND TESTING...

We have just been infomned by Sony that they will not be warranting any dead pixel units. They are only warranting hardware defects ie broken buttons, malfuction with drive and so on. Dead Pixels are not considered a defect by Sony of America and will not be warrantied. With this new developement, Video games Plus will no longer be testing PSP units for dead pixels before shipping.
[...]"


Het is niet geheel duidelijk of dit een fake is of niet. De e-mail lijkt een beetje snel in elkaar gezet te zijn, maar de winkelier lijkt wel echt te zijn. Blijkbaar heeft Sony door het tekort aan PSP's niet genoeg capaciteit om de kapotte apparaten te vervangen. Het is nog niet duidelijk of Sony hun regels op dit gebied later gaat veranderen als er wat minder vraag is naar hun felbegeerde handheld.