'Kwart Nederlanders doet mee aan WK-pool'
"De 'Oranjebeleving' is gigantisch", is de conclusie van de onderzoekers. Het periodieke onderzoek laat duidelijk zien dat de oranjekoorts van de fans en de commercie hand in hand gaan tijdens de afgelopen en komende weken. Via reclame op tv, radio, internet en in de krant kan niemand meer om het WK heen. Op televisie heeft de tv kijker keuze uit vier voetbalprogramma's tegelijkertijd en in de krant is Oranje bijna dagelijks voorpaginanieuws van de landelijke dagbladen.
EK 2004
De aandacht voor het WK was donderdag al twee keer zo groot als in de aanloop naar het EK in Portugal in 2004. Ten opzichte van het EK in Portugal, zien marketingexperts een 'grotere betrokkenheid' en 'hogere beleving' bij de consument op dit moment. Dus wanneer Nederland morgen verliest van Servië & Montenegro, zal de oranjekoorts nog niet voorbij zijn. "Pas wanneer Oranje de koffers kan pakken, zal dat gevolgen hebben voor de markt", aldus de onderzoekers.
Voor al het nieuws over het WK kijk je natuurlijk op de WK-subsite van FOK!