Ook Elden Ring heeft weer meerdere 'poison swamps'

Met de releasedatum die steeds dichterbij komt volgen de Elden Ring-nieuwtjes elkaar ook snel op. In een gesprek met concullega Game Informer heeft Miyazaki nu aangegeven dat er wederom meerdere beruchte 'poison swamps' aanwezig zijn in Elden Ring, want 'hij kan het niet helpen...'.

Tegen Game Informer zegt Miyazaki dat hij recent weer zijn 'liefde voor het maken van giftige moerassen' heeft gevonden. De beruchte poison swamps zijn al sinds het eerste deel van Dark Souls een ding. In dat eerste deel zat waarschijnlijk ook de meest befaamde, Blighttown, niet in de laatste plaats omdat die ook een enorm negatieve invloed had op de framerate van veel spelers. Vervolgens zagen we het fenomeen terugkomen in Harvest Valley uit Dark Souls II, Farron Keep in Dark Souls III, de Ashina Depths in Sekiro: Shadows Die Twice en de uiterst origineel genaamde Poison Swamp in Bloodborne. 

"Ik weet hoe spelers over deze gebieden denken", zegt Miyazaki, "maar als ik eenmaal bezig ben kan ik mezelf niet helpen. Het gebeurt gewoon". Een tikkeltje sadistisch wellicht, maar het hoort er ook wel een beetje bij. Dat wordt dus weer moss clomps (of equivalent) farmen straks in Elden Ring.

Het beruchte Blighttown uit Dark Souls
Het beruchte Blighttown uit Dark Souls