M&M's gaan inclusief!

Bij de introductie van de inclusieve M&M's deelt M&M's chocolate het volgende mee:

"M&M’S is a chocolate brand on a mission. We believe in championing the power of fun to create a world where everyone feels they belong.

Fun is not planned, it is found. (And, there is plenty to discover with M&M’S!) Fun can cross borders & boundaries, and can bridge differences & divides. Best of all, there is always more of it when you aren’t the only one having it.

Our ambition is to upend the expected, break through barriers, and discover the little joys shared in everyday life. Imagine a world with less judgment & more connection & consistent laughter.

Together, we can make this a reality for all funkind."

Ook snoep staat op het punt meer 'inclusief' te worden, de maker van M&M's kondigde aan dat de beroemde personages moderne make-overs krijgen en meer 'genuanceerde persoonlijkheden' zullen krijgen. Blote armpjes en benen zullen voortaan zijn bedekt, daarnaast zullen 'vrouwelijke' en 'mannelijke' kenmerken bij de personages van de gekleurde snoepjes minder nadrukkelijk aanwezig zijn.

Mars, Incorporated, het bedrijf achter de kleurrijke, met snoep omhulde chocolaatjes, kondigde donderdag een "wereldwijde inzet aan om een wereld te creëren waarin iedereen het gevoel heeft erbij te horen en de samenleving inclusief is."

Als onderdeel van de nieuwe missie om het "gevoel van verbondenheid voor 10 miljoen mensen over de hele wereld tegen 2025" te vergroten, zei Mars dat de M&M-personages - die als soort mascottes voor het merk dienen - een frisse, nieuwe look zouden krijgen.

De groene M&M, die eerder te zien was in advertenties waarin ze verleidelijk poseerde en witte go-go-laarzen droeg, zal voortaan een paar sneakers dragen. Een beschrijving van het groene snoepje op de M&M-website zegt dat ze het leuk vindt om "being a hypewoman for my friends.”

Mars zei bij de aankondiging van de makeover dat M&M's - die voor het eerst werden uitgebracht in 1941 - "an updated tone of voice that is more inclusive, welcoming, and unifying, while remaining rooted in our signature jester, wit and humor.”

"Als een van 's werelds meest iconische snoepmerken," zei Cathryn Sleight, Chief Growth Officer van Mars Wrigley in een verklaring, "wie kan zich beter inzetten voor een wereld met meer momenten van plezier door het gevoel van verbondenheid over de hele wereld te vergroten dan M&M's?"