Bij 3 miljoen kijkers voor GP van Nederland bij Ziggo

De Grand Prix van Nederland is door bijna 3 miljoen kijkers bekeken op TV. Speciaal voor de wedstrijd op Zandvoort zette Ziggo alle sportkanalen open voor de kijkers, ook mensen die geen abonnement bij de kabelaar hebben. Een groter bereik en de race op eigen bodem resulteerden in ongekend hoge kijkcijfers.

De raceliefhebbers konden voor de Grand Prix terecht op het algemene kanaal Ziggo Sport dat normaal gesproken voor alle Ziggo-abonnees altijd te zien is en op Ziggo Sport Select dat voor de gelegenheid open was gezet. Nu vrijwel heel Nederland dus eenmalig kon kijken via Ziggo scoorde de wedstrijd in Zandvoort zondagmiddag een marktaandeel van bijna 88%.

Ook de voorbeschouwing, met ruim 1 miljoen kijkers en de nabeschouwing met bijna 2 miljoen kijkers werden uitstekend bekeken. Ziggo kon het hele weekend al rekenen op goede kijkcijfers, zo schakelden zaterdagmiddag meer dan 1,3 miljoen TV-kijkers in voor de kwalificatie.