Activision Blizzard verdient 1,2 miljard aan microtransacties in drie maanden

We horen gamers klagen over microtransacties, maar ondertussen zien we in de cijfers van Activision Blizzard waarom uitgevers ervoor kiezen. In de maanden juli tot en met september heeft de uitgever namelijk 1,2 miljard dollar binnengeharkt met het verdienmodel.

Activision Blizzard is vast blij met de microtransacties. Het bedrijf verdiende in totaal 1,95 miljard in het kwartaal met al zijn activiteiten samen, dus de 1,2 miljard uit microtransacties vertegenwoordigt meer dan de helft van de totale inkomsten. Vorig jaar verdiende Activision Blizzard 709 miljoen dollar aan microtransacties in hetzelfde kwartaal.

De Call of Duty-franchise had vooral veel profijt. De inkomsten van microtransacties in Modern Warfare en de Battle Royale-game Warzone waren vier keer hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Bovendien meldde Activision dat de verkopen in dit eerste jaar van Modern Warfare de hoogste zijn in de geschiedenis van Call of Duty en dat tweederde van die verkopen digitaal was.

Slecht nieuws voor de gamers die het verdienmodel verafschuwen: met dit soort cijfers vermoeden wij dat microtransacties niet snel zullen verdwijnen.

Call of Duty: Modern Warfare