Duizenden KiKa-beren op tribunes bij competitieduel SC Heerenveen

De tribunes van het Abe Lenstra-stadion worden zaterdagavond bij de competitiewedstrijd tussen SC Heerenveen en FC Emmen bevolkt door 15.000 knuffelberen.
Met deze actie vragen de stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), SC Heerenveen en geneesmiddelenbedrijf MSD aandacht voor kinderen die kanker hebben. Zo valt te lezen op LC.

De beren in sc Heerenveen tenue zijn te koop bij KIKA berenactie

Update 25 oktober , 15.30 uur

De actie was een groot succes, alle 15.000 beren zijn uitverkocht!

 Eerdere berichten

De KiKa berenactie is een initiatief van geneesmiddelenbedrijf MSD, sc Heerenveen en Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa). Met deze actie wordt aandacht gevraagd en geld opgehaald voor onderzoek naar kinderkanker.

Geneesmiddelenbedrijf MSD loopt voorop in de strijd tegen kanker en is al 15 jaar partner van KiKa, dat op haar beurt een warme plek heeft bij eredivisionist sc Heerenveen. Samen zochten club, stichting en geneesmiddelenbedrijf een alternatieve manier waarop zij – en heel Nederland – KiKa kunnen steunen tijdens ‘corona’. Samen kwamen ze op het idee om de KiKa-beer een hoofdrol te geven, immers het symbool van steun en liefde voor kinderen in moeilijke tijden.

In de avond van 24 oktober zal het Abe Lenstra stadion gevuld zijn met 15.000 KiKa-beren in sc Heerenveen-shirt, mede mogelijk gemaakt door MSD (Partner van KiKa). Deze exclusieve beren zijn te koop voor €14,95 op www.kikaberenactie.nl (zolang de voorraad strekt). De opbrengst van de beren gaat naar KiKa. Die daarmee belangrijk onderzoek naar kinderkanker financiert. Natuurlijk zijn ook de ‘gewone’ knuffelberen nog steeds verkrijgbaar. Dus iedereen kan een steentje bijdragen aan onderzoek naar kinderkanker.