Keuken Kampioen blijft voor onbepaalde tijd aan als sponsor en naamgever Eerste Divisie

De Coöperatie Eerste Divisie heeft donderdag laten weten dat de samenwerking met sponsor Keuken Kampioen voor onbepaalde tijd is verlengd. De keukenboer blijft ook de naamgever van de competitie.

De Eerste Divisie draagt sinds juli 2018 de naam van sponsor Keuken Kampioen. In de twaalf jaar daarvoor ging de op een na hoogste voetbalcompetitie in Nederland door het leven als de Jupiler League. De Eerste Divisie heette in het verleden ook Toto-Divisie (1990-2001) en Gouden Gids Divisie (2001-2006).

"Dit geeft een enorm positief signaal af aan de clubs in de Eerste Divisie", zegt algemeen directeur Marc Boele van de Coöperatie Eerste Divisie, doelend op de financiële weerslag die de coronacrisis heeft gehad op de clubs in het betaald voetbal.

"Op dit moment zijn sponsorships belangrijker dan ooit voor het betaalde voetbal. Het is in deze tijd geen vanzelfsprekendheid dat een sponsorcontract van dit formaat wordt verlengd. Een verlenging voor onbepaalde tijd is zelfs uniek in het voetbal."

Het afgelopen seizoen werd in maart gestaakt vanwege de coronacrisis en kon niet meer afgemaakt worden, waardoor clubs veel inkomsten misliepen. De nieuwe competitie van de Eerste Divisie begint op vrijdag 28 augustus.