HBO Max wil deelnemen aan Emmy-race

Het zal in Europa nog even wachten worden op de lancering van het streamingplatform van HBO, maar de strategie wordt wel steeds duidelijker. Variety meldt dat HBO Max een duidelijk plan heeft om in ieder geval een plekje te veroveren tijdens de race voor de Emmy Awards. 

HBO zelf is geen onbekende in de Emmy-race. Met Game of Thrones domineerde het bedrijf jarenlang zo'n beetje alle categorieën. Nu het streamingplatform klaar wordt gemaakt voor lancering in de VS is achter de schermen al langer een team bezig om te zorgen dat de content die zal verschijnen ook zal opvallen tijdens de ceremonie voor de televisieprijs. 

Op 27 mei, vier dagen voor de deadline voor deelname aan de Emmy's, verschijnen er volgens het bedrijf in ieder geval twee kanshebbers. Ten eerste  Love Life, met Anna Kendrick in de hoofdrol, vertelt over een vrouw die op zoek is naar liefde en de kijker wordt in deze anthologieserie ieder seizoen meegenomen in het liefdesleven van een andere hoofdrolspeler. De serie wordt geproduceerd door Lionsgate Television en Feigco Entertainment. Anna Kendrick zelf, Paul Feig, Bridget Bedard en Dan Magnante zijn aan het project verbonden als uitvoerend producenten.

Ook Legendary, een serie die laat zien wat de ondergrondse 'ballroom community' inhoudt, zal worden ingezonden. De serie zal worden geproduceerd door Scout Productions, een productiehuis dat eerder verantwoordelijk was voor de hitserie Queer Eye

Beide series hebben 10 afleveringen en die zullen in de VS allemaal beschikbaar worden op 27 mei. 

Anna Kendrick in Love Life (Foto: HBO Max)
Anna Kendrick in Love Life (Foto: HBO Max)