NL-Alert nu ook op digitale reclamezuilen

Om zoveel mogelijk mensen te alarmeren en informeren bij een ramp in de omgeving, zet NL-Alert nieuwe kanalen in. Zo is NL-Alert vanaf vandaag  ook te zien op ruim 1.200 digitale reclamezuilen in bijvoorbeeld winkelcentra en op stations. Het is voor het eerst dat het controlebericht ook op digitale reclamezuilen wordt getoond. 

Bij een ramp bij jou in de buurt, kan de overheid je via NL-Alert alarmeren en informeren. Op je mobiel, maar ook op veel digitale reclamezuilen en vertrekborden bij haltes van bus, tram en metro zie je wat er aan de hand is en wat je het beste kunt doen. Zie je een NL-Alert? Volg de instructies op, informeer anderen en help de mensen om je heen. Zo weten zij ook wat zij moeten doen.

Het vorige controlebericht dat op 3 december 2018 is verzonden, werd door ruim 11 miljoen mensen van 12 jaar en ouder ontvangen (74%). In december was NL-Alert voor het eerst te zien op veel digitale vertrekborden bij haltes van bus, tram en metro. Zo’n 300.000 mensen van 12 jaar en ouder zagen het NL-Alert controlebericht op de digitale vertrekborden.

NL-Alert nu ook op digitale reclamezuilen
NL-Alert nu ook op digitale reclamezuilen