Kitana vecht mee in Mortal Kombat 11

Warner Bros. Interactive Entertainment en NetherRealm Studios onthullen een Mortal Kombat 11-televisiespot waarin Kitana wordt onthuld als speelbaar personage.

Om het idee van de reclame tot leven te brengen is WBIE in zee gegaan met Joe Sill, director bij de Creative Advertising Group, en Plastic Wax. Zij creëerden een wereld waar alledaagse mensen de krachten bezitten van personages uit Mortal Kombat 11. Het concept wordt extra kracht bijgezet dankzij de visuele effecten die Plastic Wax toevoegde, waaronder de ijzige moves van Sub-Zero, de bliksemschichten van Raiden en de stalen waaiers van Kitana.

De tienduizend jaar oude prinses van Edenia groeide op met het idee dat ze de biologische dochter was van Shao Kahn en diende hem als één van zijn dodelijkste krijgers. Toen de waarheid aan het licht kwam, vocht Kitana tegen Shao Kahns poging om Earthrealm te veroveren. De strijd werd uiteindelijk haar dood. Ze verrees als een boze, wrede versie van haar vroegere zelf en heerst nu aan de zijde van de herrezen Liu Kang over het Netherrealm. Allebei streven ze naar de vernietiging van alle koninkrijken.

Mortal Kombat 11 is vanaf 23 april 2019 beschikbaar voor PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch en pc.