Petitie tegen 'racistische' Hornbachreclame

In Duitsland, en zo langzamerhand ook Nederland, beginnen meer en meer mensen onbedoeld gratis reclame te maken voor Hornbach. De bouwmarkt heeft een nieuwe reclamespot gemaakt en volgens een petitie, die inmiddels meer dan twintigduizend keer is ondertekend, is deze, je raadt het al, racistisch.

De reclame heb je vast al eens langs zien komen en anders kun je hem hieronder bekijken. Een in Keulen woonachtige Zuid-Koreaanse is de petitie tegen het spotje gestart, want geen humor en racistisch. Niet álle Aziatische mensen trekken immers gedragen kleding uit de muur om eraan te kunnen ruiken en het leven van Aziatische vrouwen in Duitsland zou door de campagne bemoeilijkt worden.

Hornbach moet excuses maken, maar lijkt de gratis aandacht - en dus reclame - wel prima te vinden: men gaat er gewoon mee door. Volgens Hornbach is de reclame een 'aanklacht tegen de toenemende verstedelijking en afnemende levenskwaliteit. De geur van het voorjaar is in die steden alleen verkrijgbaar in automaten.' Wel wil men nog zo vriendelijk zijn om met de klagers in gesprek te gaan.

De vraag van de dag: hoe ruikt het voorjaar?

'Zó ruikt het voorjaar' (Bron: YouTube)