Tesla-kopers worden ongeduldig en zijn ontevreden

Het schijnt dat Tesla alles op alles zet om zich aan het productieschema van hun electrische auto's te houden, maar klanten beginnen nu toch wel ongeduldig te worden.

Richard Lam heeft zijn ruim 79.000 dollar al betaald voor de meest uitgebreide versie van de Tesla 3, maar wordt nu al twee maanden aan het lijntje gehouden door de Californische autobouwer. "Ik ben niet erg blij met de hele situatie", aldus Lam die nu nog in een geleende Ford Mustang rijdt.

Andere bezitters van de auto klagen ook steen en been over de slechte communicatie met het personeel en afhandeling van klachten. Zelfs nieuw geleverde auto's moeten soms direct terug naar de garage voor reparaties en vele bezitters gaat dat veel te ver.

Ook Tesla-oprichter Elon Musk erkent het probleem en zegt dat zijn bedrijf alles in het werk stelt om klanten tevreden te stellen. Niets is minder waar, volgens Lam. "Ik kon mijn auto op 8 augustus ophalen, maar drie kwartier voor aflevering werd ik gebeld dat de auto niet kwam, omdat hij niet door de veiligheidscontrole kwam. Andere klanten klagen over bellen in de lak, deuken, vieze afwerking, lege accu's, gebroken bumpers en verkeerde kleurstellingen."

Een autoverkoper in Californië leek eerlijk te zijn en ze zei: "We zijn te snel gegroeid. Elk kwartaal komen we bij elkaar en proberen we onze afleverproblemen op te lossen, maar het lukt nooit. Zodra we met een plan komen is dat alweer achterhaald. Ze veranderen constant van gedachten."

Op de vraag wie 'Ze' zijn, gaf de verkoper als antwoord "Elon Musk".

Het gaat de laatste tijd niet echt heel lekker met de PR van Musk. Zijn vage Twittergebruik, het uitschelden van reddingswerkers, het roken van een joint en zijn vage geruchten over het terugtrekken van de beurs van het bedrijf Tesla, doen vele twijfelen aan de stressbestendighed van de real life Tony Stark.