Reclame Code Commisie vindt neuken niet oké

Als het aan de Reclame Code Commissie ligt, dan wordt Neuken verboden. Althans, de likeur met die naam. Gelukkig kan de RCC wel blaffen, maar niet bijten.

Een maand of twee geleden vroeg de STIVA, de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie, samen met een branchevereniging aan de RCC om een uitspraak te doen over Neuken Original, een in Duitsland geproduceerde roodkleurige alcoholhoudende drank.

De Nederlandse importeur maakt handig gebruik van de suggestieve naam in de reclames voor het spul: met teksten als "Wanneer vind jij Neuken het lekkerst?”, "Neuken = Lekker” en "Waarom heeft Sinterklaas zo’n grote zak?”. Dergelijke reclame-uitingen en de naam van dit product passen volgens de commissie niet bij verantwoorde alcoholmarketing. Toch zal de importeur de RCC waarschijnlijk dankbaar zijn: na vandaag hebben ineens véél meer mensen van het spul gehoord.

Heb je zelf nog goede ideeën om reclame te maken voor Neuken? Laat ze achter in de reacties!