Blizzard wijzigt omstreden gelijkspel-systeem in Overwatch

Blizzard gaat wijzigingen toebrengen aan het recent ingevoerde systeem om gelijkspelen in Overwatch te verminderen. Voornamelijk op 2CP maps, zoals Hanamura en Temple of Anubis, leidde het nieuwe systeem tot frusterende gebeurtenissen.

2CP maps, maar soms ook hybride maps, waren berucht om hun hoge kans om te eindigen in een gelijkspel. Om dit te voorkomen voerde Blizzard een systeem in waarin Team B (het team dat als tweede aanvalt) slechts meer progressie in de capture hoefde te maken ten opzichte van Team A. Voor dit systeem moest simpelweg het punt voor 100% verovert worden.

Het nadeel hieraan is, is dat wanneer Team A zeer weinig of geen progressie wist te maken op een punt, Team B soms slechts 1% van het punt hoefde te veroveren, iets wat uiteraard niet wenselijk is. Het zorgde voor verwarring en forceerde een team om permanent op het punt te blijven.

In het nieuwe systeem moet er, om een gelijkspel te voorkomen, minstens 33% van een punt veroverd worden. Wordt er door beide teams minder dan 33% verovert, eindigt een match in een gelijkspel. Dit moet ervoor zorgen dat een verdedigend team iets meer ruimte heeft om een goede verdediging op te zetten.

Wanneer de wijzigingen live gaan is nog niet bekend. Een voorbeeld van hoe het systeem nu werkt (en waarom het frustrerend kan zijn) zie je hieronder.