Voetbalclub gebruikt supermarktprijzen als rugnummers
De Braziliaanse voetbalclub Fluminense de Feira heeft een opvallende nieuwe manier gevonden om de hoofdsponsor wat extra aandacht te geven.
De club uit Feira de Santana in de staat Bahia heeft een lokale supermarkt als sponsor gestrikt en die werken goed samen: de gewone rugnummers zijn vervangen door prijzen van producten die in de aanbieding zijn.
Zo laat speler Fernando Sobral ons op zijn rug weten dat je bij de supermarkt voor 10,98 reais een lekkere pizza kunt halen, terwijl een busje scheerschuim twintig reais en een beetje kost. Voor 5,98 reais heb je een fles shampoo van Palmolive, zo laat de nummer 5 zien.
De eerste wedstrijd die met de nieuwe shirts werd gespeeld ging overigens met 6-0 verloren, maar tegen grootmacht Vitoria de Bahia is dat geen schande.
"The boy's a natural number $10,98"
— AS English (@English_AS) April 6, 2017
Flu de Feira (Brazil) wear shirt numbers with local supermarket special offers https://t.co/k4Q67nj0YB pic.twitter.com/FPpUA4xbCF
En #Brasil, los del Flu de Feira jugaron con ofertas de supermercado en toda la camiseta. Perdieron el clásico 2-1. pic.twitter.com/HcWhDR3I1m
— En Una Baldosa (@enunabaldosa) April 6, 2017