Ubisoft zet hoog in op pc-versie Watch Dogs 2

Gister maakte Ubisoft bekend dat de pc-versie van Watch Dogs 2 veertien dagen later verschijnt dan de consoleversies. Het uitstelbericht ging echter vergezeld met een voor pc-gamers hoopvolle boodschap: Watch Dogs 2 voor pc krijgt uitgebreide optimalisaties voor maximale grafische pracht.

Na het fiasco van de eerste Watch Dogs met betrekking tot de pc-versie heeft de Franse ontwikkelaar zich dit keer goed voorbereid op het veeleisende, zelfverklaarde meesterras: zo biedt Watch Dogs 2 een heel scala aan pc-exclusieve optimalisaties zoals 4K-resolutie, ongelimiteerde framerate en volledige ondersteuning voor meerdere SLI- en Crossfire-opstellingen. Volgens Ubisoft gaat het bij een groot deel van deze features om verzoeken rechtstreeks afkomstig uit de Watch Dogs-community.

Ubisoft wijst de pc-optimalisaties aan als reden voor het iets later verschijnen van deze versie. De Xbox One- en PlayStation 4-versies komen op 15 november uit, de pc-versie op 29 november. Bekijk hieronder nog een overzicht van alle pc-extra's.  Voor de systeemeisen van Watch Dogs 2 kun je hier kijken.

  • Stuttering/lag framerate optimization – We made all controls much more responsive and less framerate-related. We’ve optimized resource creation, GPU VRAM upload and required VRAM for the game.
  • No FPS cap
  • Full SLI/Crossfire support at launch
  • Extra Details Options – Increases the level of detail for all objects in the game, and adds more details to objects in the distance.
  • FOV sliders
  • Ultra Textures pack available at launch
  • We’re using raw mouse input to reduce latency and use the Windows hardware cursor throughout the game without any additional signal filtering to smooth or accelerate mouse movement by default
  • Advanced keyboard support – Keyboard hotkeys for every menu and app for faster access. Additionally, all hotkeys can be remapped.
  • Mouse-centric UI – any UI screen, menus or smartphone app supports full mouse interaction, so the player can finish any UI task with the mouse only. Everything is clickable and has appropriate button states.
  • Driving has been adapted to suit the keyboard controls, with adjustable steering sensitivity. Same goes for driving camera sensitivity and auto-centering camera behavior.