McCree weer generfed, Ana krijgt buff in Overwatch

McCree is zonder twijfel het zwarte schaap van Overwatch. Blizzard heeft ontzettend veel moeite met het vinden van de juiste balans van het personage. Na een eerdere nerf, gevolgd door een buff, is het nu weer tijd voor de volgende nerf.

Bij de vorige buff werd McCree een soort sniper. Zijn kogels hadden een enorme range voordat deze minder damage deden, waardoor headshots vanaf de andere kant van de map bij wijze van spreke nog steeds dodelijk waren. Deze range is met 10 meter verminderd, zodat dit niet meer voorkomt. Wel is zijn range nog groter dan het in het begin was. Ook kan McCree sneller weer schieten na het gebruik van zijn flashbang (maar liefst .15 seconden sneller) en schiet hij sneller met zijn alternate fire.

Ana is goed ontvangen volgens Blizzard, maar overall nog een beetje zwak. Om dit op te lossen kan zij nu 20% sneller schieten en is haar magazine size van acht naar tien verhoogd. Ook is er een bug gefixed, waardoor mensen die ontwaken uit hun slaap (door Ana's sleep dart) nu een halve seconde niets kunnen doen, in plaats van meteen weer de actie in kunnen duiken.

De wijzigingen zijn al live op pc en komen op een later moment ook naar PlayStation 4 en Xbox One. Voor een simpeler overzicht van de patchnotes kun je uiteraard terecht in het bronartikel.

Overwatch_McCree