Geknipte content uit Uncharted 4

Voor veel games wordt meer ontwikkeld dan er daadwerkelijk in de game te vinden is. Voor Uncharted 4: A Thief's End is dit niet anders. Director Neil Druckmann heeft in een recent interview verteld wat er zoal is geknipt voor de release van Uncharted 4.

Wellicht nodeloos om te zeggen, maar het onderstaande verhaal bevat (kleine) spoilers voor de huidige versie van Uncharted 4. Ben je dus nog niet klaar met de game of moet je überhaupt nog beginnen met de game: je bent gewaarschuwd en kunt nu nog terug.

Zeker weten?

Ok.

Er zijn diverse kleine sequences en zelfs gameplay-elementen ontwikkeld die niet in de uiteindelijke game zijn te vinden. Deze zijn voornamelijk geknipt door het verstoren van het tempo van de game of doordat er geen goede manier is gevonden om het te implementeren.

'Zo was er een stuk waar je zelf kon koken en zelf de ingrediënten voor het gerecht kon bepalen. Afhankelijk van wat jij maakte, veranderde de dialoog.

Er was een stuk waar je door de gevangenis liep, pratend met mensen op zoek naar Sam. Dit duurde echter te lang. Ook kon je in Schotland een sneeuwbalgevecht houden. Dit werkte volledig, maar het had niet de juiste toon in de game. Wanneer de mapkamer aan het instorten was, was er een scene waar de hijskraan in de grot valt en je door de cabine moet klimmen terwijl deze aan het vallen is. Dit was één van de moeilijkste cuts, aangezien de productie ervan zo ver gevorderd was.

Een mechanisme dat we hebben verwijderd was het maken van een houvast tijdens het klimmen door gaten te schieten in muren. Het was echter lastig om dit te implementeren op de juiste manier en er tegelijkertijd voor te zorgen dat je altijd genoeg ammo had voor deze locaties. Als prototype was het echter een leuk mechanisme.

De opening van de game was ook anders. Eigenlijk zou je van de boot worden gegooid en gescheiden worden van Sam. Hierna moest je naar de kust zwemmen, wat een paar minuten zou duren. Dit voelde echter te lang en overbodig. Als laatste is er nog iets waar Druckmann zelf teleurgesteld in was dat het niet de uiteindelijke game heeft gehaald: in de villa waar je speelt met de twee kinderen, pakten ze zwaarden van de muur af en deden ze alsof ze aan het zwaardvechten waren. We wilden ditzelfde mechanisme gebruiken voor de eindbaas.'

Uncharted 4: A Thief's End is het laatste avontuur voor Nathan Drake en is goed ontvangen. In de eerste week van de game zijn er 2,7 miljoen stuk van verkocht.

Uncharted 4: A Thief's End (Foto: Sony)