Alles over Witcher's Blood & Wine

CD Projekt RED heeft screenshots vrijgegeven van de uitbreiding Blood & Wine. Daarnaast mochten onze collega’s van Eurogamer al een paar uurtjes spelen met de laatste uitbreiding van The Witcher 3: Wild Hunt. Tenslotte staat op GOG dat Blood & Wine een multiplayer heeft, maar dat klopt niet.

Blood & Wine - screenshot - wandeling

Blood & Wine speelt zich af in Toussaint dat in meerdere opzichten je aan Zuid-Frankrijk laat denken. Zon, wijngaarden, mode en ridderlijke ruiters passeren de revue. Aan het begin van je omzwervingen krijg je de beschikking over je eigen wijngaard. Deze kun je uitbreiden en upgraden, wat ook erg nodig is. Het begint als een bouwval en uiteindelijk kun je er een luxe paleisje van maken waar zelfs Yennefer zich op haar gemak kan voelen. Hier kun je als je slaapt in je stulpje ook buffs krijgen.

Blood & Wine - UI - stat

Een innovatie die van Dragon Age: Inquisition lijkt te zijn geleend is het concept dat als je bandieten vermoord in een gebied, er in de toekomst minder rondlopen. Het is niet duidelijk of dit ook geldt voor de dieren die je doodt. De meeste aanpassingen hebben betrekking op de gebruikersinterface. Het overzicht van al je statistieken heeft meer kleur en duidelijkheid gekregen.

Blood & Wine - UI - mutatie

In Blood & Wine krijg je ook eindelijk meer skillslots. Je hebt er mutaties voor nodig om deze vrij te spelen, maar dat is de moeite wel waard. Er zijn twaalf mutaties toegevoegd aan je arsenaal. Een ervan heet Bloedbad. Hiermee maak je jouw aanval 2,5 keer zo sterk, maar het effect stopt zodra je schade oploopt. En andere aanvulling is Adrenaline, waarmee je kracht en Witcher-signs de eerste 30 seconden 30% sterker worden. Daarna zijn ze juist 15% zwakker.

Blood & Wine - UI - inventaris

Je inventaris is overzichtelijker geworden. Je kunt sneller er doorheen gaan en wapens en pantser zijn van elkaar gescheiden. Ook is het nu nog makkelijker om boeken en brieven te lezen. Hopelijk kun je nu ook sneller bij je voedsel komen. De interactie met de winkels en handelaren is ook op de schop gegaan.

Blood & Wine - UI - shop

Net als in Dragon Age: Inquisition wordt het mogelijk om je pantser en je zwaarden te verven. Daarnaast krijg je ook extra bonussen als je een complete set hebt. Als je bijvoorbeeld de complete Feline-set hebt op niveau Grandmaster dan krijg je per vijf seconden 10% kracht van je ‘sterke aanval’ bovenop je ‘snelle aanval’ per onderdeel van de set. Dat komt met zes onderdelen dus neer op een extra kracht van 60% op je snelle uitvallen. Omdat je de Feline-set compleet hebt, zijn al jouw aanvallen waarbij je de tegenstander in de rug aanvallen nog eens 50% sterker.

Blood & Wine - UI - crafting

Vechten is hiermee niet opeens een makkie. Degenen die aan de uitbreiding Hearts of Stone zijn begonnen, hebben aan den lijve kunnen ervaren dat de gevechten zwaarder zijn geworden. In Blood & Wine zijn de boss-gevechten moeilijker gemaakt. Er zijn nu erg veel van deze gevechten en ze zijn pittig. Een boss is nu agressiever, met meer krachten en meer variatie in tactieken.

Natuurlijk zijn er ook mini-games in quests verstopt. In The Witcher 3: Wild Hunt mocht je al paardenraces doen, acteren in het theater en meedoen met het circus. Blood & Wine laat je meevechten in een riddertoernooi. Ook is er een quest waarin je paddenstoelen eet en je daarna met je paard Roach kunt praten.

Blood & Wine - screenshot - toernooi In tegenstelling tot wat er eerder op CD Projekt RED’s eigen GOG-website stond, heeft Blood & Wine geen multiplayer.

Blood & Wine - Geen multiplayer


Tenslotte hebben we nog een aantal screenshots voor jullie om je verder in de juiste sferen te krijgen. Blood & Wine is vanaf 31 mei verkrijgbaar voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Blood & Wine - screenshot - mot

Blood & Wine - screenshot - chill

Blood & Wine - screenshot - werken

Blood & Wine - screenshot - bloem plukken

Blood & Wine - screenshot - eenhoorn

Blood & Wine - screenshot - welkom