Goldeneye 007 krijgt make-over in Unreal Engine 4

Nintendo 64-gamers weten het: Goldeneye 007 is een van de beste shooters ooit gemaakt en was in 1997 zijn tijd ver vooruit. Iemand die handig is met textures heeft nu het bekendste level uit de game (Facility) nagemaakt in Unreal Engine 4 en het resultaat is ontzettend herkenbaar.

Het gaat hier puur om een hobbyprojectje dus verwacht geen wapengekletter of explosieve gebeurtenissen. Student en aspirant-artiest Jude Wilson maakte de beelden voor een universiteitsproject met Unreal Engine 4. "Ik heb geprobeerd de originele layout van het level 'Facility' te combineren met de look & feel van de films. Ik heb het zo realistisch mogelijk geprobeerd te maken met originele rekwisieten uit de film, terwijl ik tegelijk trouw probeer te blijven aan de game", aldus Wilson. Mocht je Goldeneye vroeger kapot hebben gespeeld dan ga je deze trip down memory lane waarschijnlijk wel waarderen.

Mocht je niet precies meer weten hoe Facility eruit zag op Nintendo 64, bekijk onderstaande fragment van het level dan nog even om je geheugen op te frissen.

Goldeneye 007 is wat je noemt een echte klassieker. De game kwam op 25 augustus 1997 uit voor Nintendo 64 en het regende negens en tienen in de gamebladen. Het was een van de eerste succesvolle console-shooters, een genre wat toen vooral op pc werd gespeeld, en beschikte over multiplayer deathmatch. De graphics en vooral de physics waren daarnaast subliem.