Consoleversies nieuwe Need for Speed gelocked op 30fps

Ontwikkelstudio Ghost Games, die momenteel hard werkt aan de nieuwe Need for Speed, heeft vandaag bekendgemaakt dat de PlayStation 4- en Xbox One-versies van de game een vaste framerate van 30fps krijgen. Dit om het geheel zo soepel mogelijk te kunnen laten draaien.

In een FAQ op needforspeed.com geeft de ontwikkelaar enkele details over de aankomende titel, waaronder de locked 30fps-framerate voor consoles. "We proberen altijd het maximale uit gamingtechnologie te halen van de platforms waar we voor ontwikkelen. Om die reden hebben we besloten de framerate vast te zetten op 30fps, om er zeker van te zijn dat de speelervaring maximaal blijft, ook op hoge snelheden".


Verder geeft Ghost Games aan dat er geen sprake zal zijn van micro-transacties of betaalde DLC. Er komt wel een reeks aan gratis extra content in de maanden die volgen na de release.

Tenslotte werd nog eens benadrukt dat er nog steeds sprake is van het always online-principe. Tijdens het spelen is er te allen tijde een verbinding met internet benodigd, omdat 'Need for Speed een live service is die continu verandert en evolueert', aldus Ghost Games. Eerder al zette de ontikkelaar uiteen wat de redenen waren voor de keuze voor always online.

De pc-versie van Need for Speed werd eerder deze week uitgesteld en staat gepland voor release in de lente van 2016. De console-versie moet al op 5 november in de winkels liggen.