'Pompstation fraudeert met loten'

Pompstationhouder Shamsun Nahar Islam heeft het lot niet mee zitten. Toen een klant zijn ticket van de California State Lottery liet controleren heeft hij het verkeerde bedrag ontvangen. De klant, die anoniem blijft, bleek als undercover agent te werken voor de loterij.

Op 25 maart liep de agent met een nep-lot het pompstation in Palmdale binnen om te controleren of hij het juiste bedrag zou ontvangen. Daar overhandigde hij zijn ticket aan de cassière om te kijken of hij wat gewonnen had. De caissière feliciteerde hem met zijn prijs en overhandigde 75 dollar. Pas toen de agent zijn weg had vervolgd kwam de kassajuffrouw erachter dat het lot van de man geen magerige 75 dollar, maar liefst 75.000 dollar waard was.

Manager Shamsun Nahar Islam zegt de dag erna de loterij te hebben gebeld om de fout van zijn cassière toe te geven. Hij zegt zelfs de bewakingsbeelden te hebben verspreid om de 'winnaar' te traceren. Volgens de loterij zelf duurde het maar liefst veertig dagen voordat er contact werd gezocht. De California State Lottery is naar aanleiding van dit voorval een onderzoek gestart. Ook zullen de camerabeelden niet worden gebruikt om een winnaar op te sporen die niet bestaat, het was immers hun eigen agent.

Hoewel het personeel op de hoogte was van het bedrag dat het lot waard was, heeft niemand het bedrag uit kas gehaald om er met de noorderzon vandoor te gaan.