Cities: Skylines gebouwd wegens SimCity flop

Cities: Skylines, de instant hit van de Zweedse ontwikkelstudio Colossal Order, is niet alleen de best verkopende Paradox titel ooit, maar wordt door zo goed als iedereen gezien als de game die SimCity had moeten zijn. In een interview met PC-Gamer vertelt Mariina Hallikainen, CEO van Colossal Order, dat Cities: Skylines groen licht kreeg na wat er gebeurde met SimCity.

"We hebben dit spel al gepland sinds de oprichting van Colossal Order in 2009. We wilden in de toekomst een City Builder maken, maar wisten ook dat dat niet meteen mogelijk zou zijn omdat we maar met zijn vijven waren." vertelt Mariina. "We waren nu natuurlijk bang dat iedereen het spel als een goedkope kopie van SimCity zou gaan zien, dus we hadden een grote taak voor ons weggelegd."

Op de vraag of Cities: Skylines al in ontwikkeling was toen SimCity uitkwam in 2013 antwoordt Mariina; "Op dat moment was het spel niet in ontwikkeling. Toen ze SimCity aankondigden was iedereen ervan overtuigd dat we Paradox nooit zouden kunnen overtuigen dat we dit spel moesten maken, maar ze gaven ons groen licht toen ze zagen wat er gebeurde met SimCity"

Cities: Skylines scoorde in onze eigen review een dikke 9,5, En ook onze users zijn laaiend enthousiast over de game.

cities skylines
cities skylines