Verliesgevend TMG snijdt verder

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft vorig jaar ondanks stevige bezuinigingen verlies geleden. De inkomsten uit advertenties gingen opnieuw hard omlaag, waardoor de opbrengsten bij nagenoeg alle onderdelen afnamen. In 2015 moeten de kosten verder omlaag, zo liet het bedrijf woensdag nogmaals weten.

TMG haalde vorig jaar een omzet van 514,9 miljoen euro. Dat was 5 procent lager dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat verslechterde van een min van circa 10 miljoen euro in 2013, naar een verlies van ruim 31 miljoen euro vorig jaar. Onder de streep zorgde dit voor een nettoverlies van 38 miljoen euro.

Het moederbedrijf van dagblad De Telegraaf en Sky Radio waarschuwde eind vorig jaar al voor een verlies. TMG kondigde daarbij aan dat het bedrijf dit jaar verder wordt afgeslankt. Dat gaat ten koste van werkgelegenheid, maar concrete plannen op dit vlak werden woensdag nog niet gemeld.