The Witcher 3 gaat niet voor specs

In een interview met Rashid Sayed heeft Michał Krzemiński van CD Projekt RED een toelichting gegeven op de grafische eisen van The Witcher 3: Wild Hunt. De beslissing om niet te proberen de next gen consoles op 60fps te laten draaien is pas laat genomen.

Heeft CD Projekt RED hun doelen naar beneden bijgesteld voor de consoles? Krzemiński, de senior art producer van The Witcher verklaart, “Wij denken niet zo. Wanneer je de visie hebt om een rpg te creëren die een blijvende indruk achterlaat,  dan denk je niet in termen als ‘resolutie’ of ‘framerate’. Je denkt aan ‘avontuur’, je denkt aan ‘levende werelden’ en alle dingen die je moet kunnen doen in die wereld. Technische aspecten komen op een tweede plan, wat uiteraard niet betekent dat we geen fantastische graphics willen.”

The Witcher 3: Wild Hunt draait op full hd (1080p) met 30 fps op PlayStation 4. De Xbox One heeft een resolutie van 900p met 30 fps. De beperkingen voor de pc worden vooralsnog bepaald door het budget van de gamer.

The Witcher 3: Wild Hunt komt 19 mei uit voor PlayStation 4, Xbox One en pc.