Ubisoft reageert op Watch_Dogs-mod

Ubisoft heeft een verklaring uitgegeven als reactie op de recentelijk uitgekomen mod voor de pc-versie van Watch_Dogs waarmee de graphics flink worden opgekrikt. In de verklaring geven ze aan dat het deactiveren van de 'oude, ongebruikte' render settings-bestanden een bewuste keuze was om eventuele problemen te voorkomen.

Afgelopen week werd er een mod verspreid op internet die Watch_Dogs' ware potentie in termen van grafische pracht en praal onthult. De mod doet in feite niet veel meer dan het (her)activeren van eerdergenoemde weggestopte bestanden waardoor de graphics naar een hoger niveau getild kunnen worden.

De reactie van Ubisoft:

The dev team is completely dedicated to getting the most out of each platform, so the notion that we would actively downgrade quality is contrary to everything we’ve set out to achieve. We test and optimize our games for each platform on which they’re released, striving for the best possible quality. The PC version does indeed contain some old, unused render settings that were deactivated for a variety of reasons, including possible impacts on visual fidelity, stability, performance and overall gameplay quality. Modders are usually creative and passionate players, and while we appreciate their enthusiasm, the mod in question (which uses those old settings) subjectively enhances the game’s visual fidelity in certain situations but also can have various negative impacts. Those could range from performance issues, to difficulty in reading the environment in order to appreciate the gameplay, to potentially making the game less enjoyable or even unstable.

Thanks for playing Watch Dogs and stay safe on the mean streets of Chicago.

-The Watch Dogs Team

 Bekijk hieronder een filmpje van Watch_Dogs met de betreffende mod geactiveerd.