Van der Weijden irritantste BN'er in een reclame

Maarten van der Weijden was dit jaar de irritantste bekende Nederlander in een reclame. De oud-zwemmer kreeg voor zijn optreden in een commercial voor zorgverzekeraar Menzis de Loden Leeuw. De uitreiking van de 'prijs' was maandagavond te zien in consumentenprogramma Radar.

"Hulde aan alle Nederlanders die op mij gestemd hebben", reageerde Van der Weijden op de winst. "Feedback geeft je de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen en jezelf te verbeteren."

De olympisch kampioen ontving 25 procent van de stemmen. Daarmee bleef hij Sylvie Meis met haar reclamespot voor lingerieketen Hunkemöller met slechts twee procent voor. De derde plek was voor Ali B die zijn goede idee doorbelt aan de bazen van T-mobile, met 20,3 procent van de stemmen. Bram Moszkowicz en Ronald Koeman waren volgens de stemmers het minst ergerlijk.

De Loden Leeuw voor irritantste commercial van 2013 ging naar Bonprix. De reclame van de webwinkel, waarin twee vrouwen vernielingen aanrichten, ontving bijna 25 procent van de stemmen.


En dan ook nog Nordic walking aanprijzen... Tsss...