Ahold wil verder in de kosten snijden

Ahold wil meer geld gaan besparen dan eerder aangekondigd. Het kostenbesparingsprogramma wordt verhoogd van 350 miljoen naar 600 miljoen euro. Dat maakte de grootgrutter bekend tijdens een beleggersbijeenkomst in de Verenigde Staten.

Ahold verhoogt het kostenbesparingsprogramma om 'verder te investeren in een beter aanbod en waarde voor klanten'. Het supermarktconcern wil daarbij vooral besparen op inkoop en promotie.

Topman Dick Boer liet verder weten tevreden te zijn over de voortgang die wordt geboekt in het realiseren van de 'zespijlerstrategie'. Verschillende initiatieven ondersteunen de groei in Amerika en Europa, waarbij verscheidene verkoopkanalen worden ingezet en de geografische aanwezigheid wordt vergroot.

In het komende jaar wil Ahold het merendeel van de 82 overgenomen C1000- en Jumbo-winkels ombouwen tot Albert Heijn. Het aantal winkels in België moet verdubbelen, zodat er in 2016 ten minste vijftig Belgische winkels zijn. Ook blijft het concern investeren in de online kanalen, zoals het Amerikaanse Peabod, Albert.nl en Bol.com.