Activision Blizzard verkoopt minder

Gamebedrijf Activision Blizzard heeft met 384 miljoen dollar grofweg 120 miljoen dollar minder winst gedraaid in het eerste kwartaal ten opzichte van vorig jaar. Toen haalde het bedrijf, dat onder meer verantwoordelijk is voor World of Warcraft en Call of Duty, nog 503 miljoen op. Dat heeft het Amerikaanse bedrijf woensdagavond bekendgemaakt.

Naast 10,2 miljoen abonnees voor het online spel World of Warcraft en twee miljoen abonnees voor Call of Duty: Elite, een extra service voor de fans van de schietspelreeks, verdient het bedrijf flink met het aanbieden van extra levels voor bijvoorbeeld Call of Duty: Modern Warfare 3. Ruim 27 procent van alle inkomsten komt uit de verkoop van te downloaden bestanden en online abonnementen.

Ondanks dat de winstcijfers lager uitvallen dan vorig jaar was het uiteindelijke bedrag hoger dan dat het bedrijf zelf had voorspeld. Topman Bobby Kotick schrijft dit toe aan World of Warcraft, Call of Duty en de kindergame Skylanders: Spyro's Adventure.