Gouden Loeki trekt 1,5 miljoen kijkers

De uitreiking van de Gouden Loeki heeft donderdagavond anderhalf miljoen mensen weten te boeien. De commercial Altijd Samen met Ali B in de hoofdrol won tijdens het programma de publieksprijs voor de beste televisiereclame van het jaar.

In de commercial wordt de rapper met collega's Kleine Viezerik en Brownie Dutch gevolgd tijdens dagelijkse bezigheden. Zo is te zien hoe de muzikanten de luiers verschonen van hun kinderen. De presentatie van de uitreiking was in handen van Patrick Lodiers.

De STER maakte vrijdag bekend dat de Gouden Loeki volgend jaar van 'goed goud' wordt gemaakt. Solidaridad vroeg de organisatie de prijs voortaan van eerlijk goud te laten maken. Daarmee wordt aandacht gevraagd voor de vijftien miljoen mensen die wereldwijd onder onveilige en ongezonde omstandigheden in goudmijnen werken.

Het achtuurjournaal trok donderdag de meeste kijkers, hier stemden ruim 1,9 miljoen mensen op af. Goede Tijden, Slechte Tijden sluit de top drie van best bekeken programma's met 1,4 miljoen kijkers. Voor Joris' Showroom bleven 1,2 miljoen mensen thuis, blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek.