BioShock Vita in experimentele fase

Het PlayStation Vita-deel van BioShock is "een beetje anders", aldus Ken Levine, de maker van de serie. Levine legt uit dat de game pas in ontwikkeling is, maar dat de studio een experimentele benadering zoekt voor de nieuwe titel.

"We zijn nog steeds in een soort van papieren ontwerpfase", legt hij uit. De studio wil geen handheld-poort van BioShock Infinite of een van de eerste twee BioShock-games maken. "Dat is niet het huidige doel dat we hebben. Ik denk dat voor ons het idee dat we hebben een echt goede uitdrukking is op zo'n platform. Het is een ander doel. En het spel moet zijn eigen soort van stem in de franchise krijgen. Als het  als een gematigde versie in de franchise is, dan denk ik dat het niet werkt."

Levine wilde verder niets concreet meer zeggen, maar voegt toe: "Ik wil liever iets experimenteels doen, een beetje anders. En iets dat uniek is voor de franchise."

Hij vertelt verder dat er een kans is dat de titel zou worden uitbesteed aan een externe ontwikkelaar. Hij heeft met wat kandidaten gesproken die er voor in aanmerking kunnen komen. "Om de kwaliteit te waarborgen... Ik wilde dat ik kon zeggen dat het makkelijk was ... maar uitbesteden heeft gewoon de neiging om meer tijd in beslag te nemen", voegde hij eraan toe. "Het is gewoon moeilijk om de juiste partners te vinden of de juiste mensen in te huren."

We zullen sowieso even moeten wachten, want zijn huidige project, BioShock Infinite, zal volgend jaar uitkomen op PlayStation 3 en Xbox 360.

BioShock Infinite