AH stopt reclames na dood Albert Heijn

Supermarktketen Albert Heijn haalt de reclames over de hamsterweken van tv uit respect voor de donderdagavond overleden Albert Heijn (83). Dat heeft de keten vrijdag bekendgemaakt.

De supermarktketen laat weten alle communicatie met de klant tijdelijk te versoberen wegens het overlijden van de voormalige Ahold-topman. "We hebben de commercials met de hamsterweken van tv gehaald en draaien tijdelijk geen muziek in onze winkels en distributiecentra. Ook zijn de AH-vlaggen op deze locaties gestreken en vervangen door een Nederlandse vlag die halfstok hangt", meldt een woordvoerder.

Op de website van Albert Heijn is de hamsterwekencampagne vervangen door een herdenkingssite voor de op 83-jarige leeftijd overleden Albert Heijn. De aanpassing blijft van kracht tot na de begrafenis van de Albert Heijn, die in besloten kring zal plaatsvinden.

Onder leiding van de in Engeland overleden Albert Heijn groeide de door zijn gelijknamige grootvader opgerichte supermarktketen uit tot een bloeiende multinational. Hij was van 1962 tot 1989 bestuursvoorzitter van Albert Heijn en Ahold en daarna nog tot 1997 lid van de raad van commissarissen.


AH stopt reclames na dood Albert Heijn (Foto: Novum)