Postal Gold genomineerd voor Loden Leeuw

De reclamespot van Postal Gold is een van de genomineerden voor een Loden Leeuw, de prijs voor de meest irritante tv-reclame. In de categorie meest irritante bekende Nederlander is onder anderen komiek Arie Koomen genomineerd voor zijn optreden in de schreeuwerige spotjes van de Mediamarkt. Dat maakte presentatrice Antoinette Hertsenberg maandagavond bekend in het consumentenprogramma Radar.

Behalve Postal Gold lopen ook toetjesfabrikant Mona (man met lege verpakking op zijn hoofd), Autodrop (een neus op het puntje van een vinger), Corendon (een kinderlijk stemmetje en een kinderachtig liedje) en Bakker Bart (dubbelzinnige link tussen krentenbollen en borstjes van de verkoopster) het risico op een Loden Leeuw.

In de categorie irritante bekende Nederlanders zijn behalve Koomen, ook genomineerd: Sven Kramer en Naomi van As (KPN), Tineke Schouten (C1000), Danny de Munk (Mora) en Edwin Evers (Beter Horen).

De toekenning van de prijzen gebeurt op basis van stemmen van kijkers op de website www.lodenleeuw.nl. Op 20 december is bekend wie van de genomineerden de bedenkelijke eer ten deel valt. Vorig jaar waren Frans Bauer voor zijn rol in de spotjes van de Nederlandse Energie Maatschappij en de mobiele telefonie van Hi de winnaars.

Postal Gold genomineerd voor Loden Leeuw
Postal Gold genomineerd voor Loden Leeuw (Foto: ANP)