Olm bier: Heineken look-a-like

Nadat Heineken gisteren het nieuwe biermerk Olm had aangeklaagd omdat de etiketten van het biermerk te veel op de labels van zijn concurrent zouden lijken, heeft Olm toegezegd deze te zullen aanpassen. De grootste bierleverancier van Nederland heeft het kort geding tegen Olm ingetrokken.

Schneider, directeur van het biermerk Olm, en daarnaast zelf in het verleden werkend bij Heineken, zei eerder dat het flesje totaal geen overeenkomsten had met het flesje van Heineken. De rode ster, geplaatst op de hals van de fles, verwees wel erg ondubbelzinnig naar de biergigant, maar "die rode ster staat voor kwaliteit en wereldwijd zijn er wel honderd bieren met zo'n rode ster", aldus Schneider. Ook zei hij dat "Heineken er de afgelopen maanden nooit moeilijk over heeft gedaan".

Volgens rechter mr. Van Peursem waren de kansen van Olm om de zaak te winnen afgelopen avond, vooral vanuit financieel perspectief, erg klein. Toch riep hij beide partijen op om over een compromis te praten, wat Olm voor de ondergang moest behoeden.

Beide bierbrouwers gaan bepalen wat er aan het etiket zal moeten veranderen. Olm krijgt hiervoor zes weken de tijd. Na afloop zei directeur Mark Schneider van Olm dat het hem tegenviel. "Maar we kunnen in elk geval verder. Ik zou tegen iedereen dan ook zeggen: koop nu een flesje Olm, want het zijn echte collectors items."