Horeca Apeldoorn in problemen

Horecaondernemers in Apeldoorn hebben op Koninginnedag een omzetverlies geleden van 30 tot 40 procent. Dat meldt vakblad Misset Horeca vandaag na een gesprek met de voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) afdeling Apeldoorn, Dick Veldhuis.

Volgens de lokale afdeling van KHN zouden sommige horecaondernemers zelfs in de problemen komen door het omzetverlies. "Maar het leed veroorzaakt door het drama is veel belangrijker dan het omzetverlies”, aldus Veldhuis.

De horecaondernemers in Apeldoorn zijn donderdagmiddag na de aanslag bij elkaar gekomen voor overleg. Rond de klok van vieren is besloten alle feestelijkheden af te gelasten.

Het forse omzetverlies, in sommige gevallen bijna een halvering van de normale omzet op een Koninginnedag, zou volgens Veldhuis verstrekkende gevolgen kunnen hebben. "Ik verwacht dat er ondernemers in problemen komen door het gemis aan omzet.”

Hij gaat er vanuit dat gederfde inkomsten niet te verhalen zijn. "De overheid treft geen blaam, dus daar een claim neerleggen is onterecht." Horecagroothandel Sligro zou niet verkochte voorraden terug hebben genomen.


Horeca Apeldoorn in problemen  (foto: DAG)