Nog steeds topdrukte Senseo-site

De problemen met de bereikbaarheid van de Senseo-site zijn opgelost. Philips ontvangt nu per minuut driehonderd registraties van mensen die hun koffiemachine voor reparatie willen terugsturen. Dit heeft een woordvoerder van het concern vandaag laten weten.

Gisteren was de site waarop mensen kunnen controleren of hun Senseo behoort tot de modellen waarbij zich een veiligheidsprobleem kan voordoen moeilijk bereikbaar. "Er is de hele nacht gewerkt om dit probleem op te lossen”, aldus de woordvoerder.

Wereldwijd roept Philips zeven miljoen apparaten terug. Het gaat om modellen die zijn geproduceerd tussen juli 2006 en november 2008. In Nederland zijn er daarvan ongeveer een miljoen verkocht.

Wanneer sprake is van zware kalkafzetting en een haperend veiligheidsmechanisme kan in het apparaat zo’n druk ontstaan dat het in delen breekt. Onderdelen zouden dan in het rond kunnen gaan vliegen. Het risico is volgens het bedrijf kleiner dan drie op een miljoen per jaar.


Nog steeds topdrukte Senseo-site  (foto: DAG)