Nederlanders zoeken massaal naar onzinwoord

De nieuwe reclame van een postorderbedrijf uit Den Dolder is ingeslagen als een bom. In het reclamespotje moet een medewerker een lijst producten bestellen, die eindigt met het onderdeel 'poeremetator'. Dit woord blijkt echter niet te bestaan. Desondanks hebben al tienduizenden mensen de betekenis van het woord proberen te achterhalen via internet.

Het postorderbedrijf presenteert het product op hun site als een soort briefopener, die ook via hen te bestellen is. De poeremetator kan men scharen onder dezelfde categorie als de bougievonkjes, het plintentrapje of het ooievaarskuitenvet.

Nieuwe werknemers van een bedrijf worden door hun ervaren collega's er nog weleens op uitgestuurd om een niet bestaand product uit het magazijn te halen. Sommige nieuwelingen zijn zelfs uren op zoek naar het niet bestaande ding, om vervolgens terug te keren bij de lachende collega's.

Volgens het postorderbedrijf is de zoektocht nog lang niet voorbij. Het verwacht dat het aantal speurders nog deze week de vijftigduizend zal passeren.