wc-eend spoelt door: Ziektes

wc-eend

Aids… kanker… allebei erg verschrikkelijke ziektes en helaas niet weg te denken uit de wereld die we kennen. Helaas komt deze ziekte ook voor in de gamewereld, als we enkele gamers mogen geloven.Eend
Ik snap niet dat we een bedrijf zoals Electronic Arts of de manier waarop andere bedrijven hun DLC aanbieden vergelijken met ziektes zoals aids en kanker. 

Natuurlijk hoeven we het niet eens te zijn met de bedrijfsvoering van een onderneming, maar om dan gelijk te gaan roepen dat het bedrijf een kankergezwel van de industrie is?

Ik ben het ook niet eens met hoe dingen bij sommige bedrijven gaan hoor. Geloof me hoe vaak ik wel niet kritisch naar een bedrijf heb gekeken en dacht dat ze een stelletje idioten waren met hun DLC-plannen en weet ik veel wat voor soorten DRM en dergelijke. Maar om dan zo te reageren? Nee, dat is overdreven in mijn optiek.

Daarnaast worden bedrijven vaak afgerekend op één ding dat ze niet goed doen, terwijl ze daarvoor in de plaats wel tien andere dingen goed doen. Neem bijvoorbeeld Electronic Arts weer. Velen roepen dat Dead Space 3 de das is omgedaan door de uitgever en dat het allemaal de schuld van EA is dat die game niet verkocht, slecht is en weet ik veel wat nog meer. Electronics Arts is volgens vele vanwege dit soort redenen een kankergezwel van de industrie of een nog ergere variant van aids.

Uhm... Hallo? Het eerste deel van Dead Space is ontwikkeld door EA Redwood Shores (nu Visceral Games), een bedrijf van en door Electronic Arts gemaakt, opgericht en onderhouden. Dus zonder dit grote ‘kankergezwel van de industrie’ hadden we überhaupt geen Dead Space 3 gehad om op te kankeren.

Dit is zeker geen oproep om alle ontwikkelaars en uitgevers te vergeven voor enkele misdaden jegens de gamers. Wat er gebeurd is met SimCity is schandalig en de bekende ‘Horse Armor’-DLC uit Oblivion is niet meer goed te praten. Maar alstublieft, begin niet gelijk te roepen dat een bedrijf de kanker moet krijgen of moet oprotten met hun aidsbeleid.