Nederland terug aan de Nederlanders

Binnen de bloedverwantschap doorgefokt tot in de vierde graad en om die reden kampend met een structureel cellentekort in de regionen van het denkvermogen, kan een substantieel deel van het Nederlandse volk alleen tevreden worden gesteld met cruciale ingrepen als het verhogen van de maximumsnelheid en een verbod op het dragen van hoofddoekjes. Hetgeen uiteindelijk dient te resulteren in de vermakelijke folklore om met 130 kilometer per uur op argeloze moslims in te rijden.

Geregeerd door een minderheidskabinet dat gegijzeld wordt door een xenofobe relnicht, wiens electoraat bestaat uit de anderhalf miljoen laaggeletterden die Nederland rijk is, worden we vijftig jaar terug in de tijd geplaatst. Gevoed door de meest ongezonde emotie; namelijk die van de angst voor alles wat vreemd en anders is, wordt het merendeel van de bevolking in zijn intelligentie beledigd en gaandeweg van zijn vrijheden en kernwaarden beroofd. En dat alles om in de smaak te vallen bij onder hun tegel vandaan gekropen bloedmongolen, die de evolutionaire stap naar het rechtop lopen alleen maar gemaakt hebben om niet constant het kwijl via één van de mondhoeken te voelen wegsijpelen.
Maar goed, het einde van de hoofddoek dus.
Mijn moeder, Sophia Loren, koningin Beatrix en de Heilige Maagd Maria; allen zijn ooit om uiteenlopende redenen weleens gesignaleerd met een hoofddoek. Iconen uit een tijd, waarnaar menige dégénéré terugverlangt. Immers; de jaren vijftig en de vroege jaren zestig waren van vreemde smetten vrij, de politie had gezag, de jeugd werd getuchtigd en menige koorknaap schuimde nog na van het priestersmegma. Voorts sprak men met twee woorden en hoewel dat laatste toch vooral moet aanspreken bij het eenlettergrepige trolletariaat, moet ontnuchterend worden vastgesteld dat het juist in de jaren vijftig stierf van de hoofddoekjes.

Het gnomendom dat doorgaat voor ons kabinet focust op de beknotting van de godsdienstvrijheid door een hoofddoekjesverbod in overweging te nemen, terwijl de hele Arabische wereld momenteel doortrokken is van het elan van de revolutie. Daar zetten ze hun leven op het spel om fundamentele vrijheden te bevechten, terwijl we hier fundamentele vrijheden willen inperken. En dat alles omdat anderhalf miljoen provincialen met een laag voorhoofd en met als culturele bagage LTS-zwakstroom en één les stijldansen van psychotische angst in hun broek schijten voor meisjes die een hoofddoekje dragen.

We moeten voor 18 miljard bezuinigen -althans we zijn gehersenspoeld met dat idee- , we hebben het hoofd te bieden aan de gevolgen van de vergrijzing, de kwaliteit van ons onderwijs holt achteruit, we hebben een schrijnend capaciteitstekort in de zorg, maar slonsje Hennis-Plasschaert –VVD-Tweede Kamerlid- vindt dat het tijd is voor een maatschappelijke discussie over hoofddoekjes.
In plaats van te doen waarvoor ze door de gemeenschap wordt betaald, namelijk het helpen oplossen van fundamentele problemen in de samenleving, is deze profiteur uitsluitend bezig om zich aan de relatieve anonimiteit van het Tweede Kamerlidmaatschap te ontworstelen door zich opzichtig in de kijker te spelen. Zodat ze zich op kosten van de gemeenschap voorbereidt op de lucratieve stap naar het bedrijfsleven, zoals we dat trouwens gewend zijn van VVD’ers. Al moet ik toegeven dat het er de schijn van heeft dat ze er netjes voor gekozen heeft om zich niet langs de weg der genitale penetratie omhoog te werken.

Niettemin zijn uitlatingen als die van haar tekenend voor het failliet van het liberalisme van de VVD. Immers; van de kernwaarden ‘tolerantie’ en ‘vrijheid van het individu’ blijft weinig over als je uiterlijke kenmerken en manifestaties van een overtuiging wenst te verbieden.  En wie bepaalt straks wat een uiterlijke manifestatie van een overtuiging is? Stel; je draagt een T-shirt met een afbeelding van Che Guevara of een VVD-speldje op de revers, word je dan ook uit het publieke domein gedonderd? Gaan we nog meemaken dat we een cellentekort hebben, omdat mensen in hechtenis zijn genomen die ‘fout gekleed’ waren?
Om praktische redenen kan ik nog wel een eind meegaan in een eventueel burkaverbod. Immers; de bivakmuts is ook verboden en wat is een burka anders dan een verlengde bivakmuts? Omwille van de herkenning of om te weten met wie je van doen hebt, is een burka contra geïndiceerd. Maar als het om herkenbaarheid gaat, is dat rijtje ook uit te breiden met: zonnebrillen, capuchons, capuchons over petjes, capuchons over petjes met zonnebril . En wat te denken van zo’n olijke maar klootloze Andesmuts?

Met maatregelen als preventief fouilleren, een DNA-bank van alle Nederlandse ingezetenen, de alomtegenwoordigheid van spiedende camera’s en de vrijheidsbeperking als hierboven bedoeld, worden we zo langzamerhand in de ijzeren wurggreep van het antibuitenlandse provincialisme genomen. Met als ultieme consequentie dat je straks bestraft kan worden op het uiten van je overtuiging, terwijl de hoeders van de voorziene politiestaat met de rug naar het buitenland gekeerd een beetje katholiek hun geslachtsdeel in kleine kinderen staan te schuiven

Maar ik heb begrepen dat er binnenkort een einde aan de gijzeling van het Nederlandse volk komt, want Rutte stapt op. Hij riep na de Statenverkiezingen ten minste dat hij Nederland gaat teruggeven aan de Nederlanders.

© Karel Kanits